Profil:

Značka stroje: Škoda Fabia R5

Tituly/ úspěchy: 3x mistr ČR (2WD), 2x mistr Evropy (2WD), držitel zlatého volantu a spony, talent roku

Používaný olej: Mogul 5W-50 EXTREME Sport

Mogul pomáhá závodníkům dosahovat nejlepších výsledků – představujeme Jana Černého.

Náruživý milovník rychlosti a adrenalinu je mužem, který jde vytrvale a neústupně za svým největším snem, jímž je vítězství na mistrovství světa. Výčet jeho dosavadních úspěchů ovšem rozhodně není malý – je mj. trojnásobným mistrem republiky a dvojnásobným šampionem z mistrovství Evropy. S takovými zářezy na volantu by možná méně ambiciózní závodník usnul na vavřínech, ale to Janu Černému rozhodně nehrozí.

Jan Černý

Je prakticky jediným zástupcem mladé generace v absolutní špičce české rallye scény. Jeho velkým vzorem je Sebastien Ogier a také James Bond, chladný a šarmantní za každé situace.

Rozhovor:

 1/ Od kolika let závodíš?

Ve 4 letech jsem začal jezdit s buggy na louce a od té doby se to se mnou vleče. V 8 letech jsem se proháněl po soukromých parkovištích a letištích v autech.  Ve 12 letech jsem jel svůj první závod hobby-rallyecrossu, ve 14 rallyecross a v 16. letech rallye (pohár mládeže pro jezdce od 16. – Na přejezdech mezi závodními úseky řídil spolujezdec a za RZ já (neměl jsem ještě řidičské oprávnění). Hned první závod jsme vyhráli a následně i všechny závody a celý šampionát.

2/ Jak vypadá obyčejný den závodníka v rallye?

Pravda je taková, že jsem celý den v práci, kde řeším chod týmu, z čeho zaplatím faktury, vymýšlím nové a nové prezentace týmu, řeším logistiku na další závody, objednávám díly, vymýšlím práci a koordinuji ji, atd. A to je každý den, stále dokola, každý den si jdu zacvičit, zaběhat.

3/ Spolupracuješ s Mogulem, jak ti pomáhá?

Rok 2016 bude druhou sezonou v barvách MOGULU, partnera, který mi pomáhá plnit si sen. Všechna naše sportovní a závodní auta používají oleje značky MOGUL. Jsem rád, že jsem své jméno spojil s touto kvalitní českou značkou!

4/ Čím se liší fanoušci u nás a v zahraničí?

Myslím, že to souvisí s národní mentalitou. Jižanské státy se vždy vyznačovaly větším „srdcařstvím“ a zapálením. To platí i podél trati.

5/ Co tě na závodění vyloženě štve?

Nevýhry! J

6/ Kam nejdál do světa jsi v rallye podíval?

Asi největší exotikou byly mé dva starty na Azorských ostrovech, které jsou součástí Portugalska. Nikdy jsem se však nepodíval mimo Evropu, zatím?! 

7/ Čemu by ses věnoval, kdybys nemohl jezdit?

Závody jsou celý můj život, kdybych nemohl jezdit, patrně bych se stejně „motal“ v oblasti motorsportu. Ve finále můžete v tomto prostředí dělat prakticky cokoliv.

8/ Zažil jsi okamžik, kdy jsi měl chuť se na rallye vykašlat?

Určitě. A věřím, že i Michelangelo občas chtěl zbourat celou Sixtinskou kapli. Vždy to však byly jen okamžiky, nikoliv období.

9/ Otočíš se na ulici spíš za holkou, nebo pěkným autem?

Viděl bych to 3:1 pro holky. J

10/ V závodním autě ale nesedíš sám…

Přesně tak, mým spolujezdcem a parťákem je Petr Černohorský. V životě se každý musí spoléhat hlavně na sebe, ale v závodním autě je to o symbióze jezdce a spolujezdce. S Petrem jsem začal teprve loni, byl jsem 7 let zvyklý na někoho jiného… A nakonec jsem strašně rád, že jsem „sáhl“ právě po Petrovi!

11/ Kam až se chceš v rallye dostat?

Rozhodně co nejvýše, což v rallye znamená mistrovství světa! To je můj sen… J

12/ Baví tě ještě vůbec řídit normální auta?

Jak kdy a jak kde. Dálnici Praha–Příbram znám nazpaměť a jízdu si moc neužívám. Jakmile se ale objeví hezká okreska, je jedno, s čím jedu, a cestu si užívám.J

13/ Co pro tebe je nejvíc hustý?

Mogul. Samozřejmě!